Rejsebestemmelser

Rejsebestemmelser for Ski & Fjeld / Skilejrskole.dk


Disse rejsebestemmelser gælder for alle rejser arrangeret af Ski & Fjeld ApS(CVR-nr. 39110644) og Skilejrskole.dk ApS(CVR-nr. 39110644), i det følgende benævnt arrangøren.

Vi er medlem af Rejsegarantifonden(registreringsnr. 3129), hvilket sikrer vores gæster den lovpligtige dækning i henhold til Lov om pakkerejser og sammensatte rejsearrangementer.

1. Indgåelse af aftale

En aftale er bindende, når kunden har tilmeldt sig rejsen og betalt depositum eller modtaget skriftlig bekræftelse fra arrangøren.

Kunden har ansvar for, at alle oplysninger i bekræftelsen (navne, rejsedatoer, ydelser mv.) er korrekte og skal straks kontakte arrangøren ved fejl.


2. Betaling

  • Skole- og ungdomsgrupper:Depositum udgør kr. 500 pr. betalende deltager, medmindre andet fremgår af aftalen.

  • Øvrige rejser (individuelle, familier, firmaer mv.):Depositum udgør 20 % af rejsens samlede pris.

  • Restbeløb:Betales senest 35 dage før afrejse.

  • Ved tilmelding senere end 35 dage før afrejse forfalder hele beløbet straks.

  • Hvis betaling ikke sker rettidigt, forbeholder arrangøren sig retten til at annullere aftalen uden varsel.


3. Pris og prisændringer

Prisen er bindende, når aftalen er indgået.
Arrangøren kan dog regulere prisen ved:

  • Ændringer i transportudgifter (fx brændstofpriser)

  • Ændringer i skatter, afgifter eller gebyrer

  • Ændringer i valutakurser, som påvirker rejsens pris

Prisændringer meddeles senest 20 dage før afrejse. Overstiger ændringen 8 % af rejsens samlede pris, kan kunden uden gebyr afbestille rejsen.


4. Frirejser (gælder kun skole- og ungdomsgrupper til Sulseter Fjellstue)

For hver 11., 22., 33., 44. … betalende deltager gives én frirejse.
Kun deltagere, der betaler fuld pris, tæller med i ordningen.


5. Kundens afbestilling

Afbestilling skal ske skriftligt til arrangøren. Følgende gebyrer gælder:

  • Indtil 35 dage før afrejse:Depositum tabes (dog kan grupper nedjustere antallet med op til 10 % uden tab af depositum, så længe prisbasis overholdes).

  • 34–15 dage før afrejse:50 % af rejsens pris tabes.

  • 14 dage inden afrejse og frem til afrejsedagen:100 % af rejsens pris tabes.

Kunden kan i stedet overdrage rejsen til en anden person (navneændring) mod betaling af eventuelle faktiske omkostninger.


6. Arrangørens ændringer og aflysning

Arrangøren kan aflyse rejsen ved:

  • For få tilmeldte (senest 20 dage før afrejse ved rejser over 6 dage, 7 dage før rejser på 2–6 dage, og 48 timer før ved dagsrejser)

  • Uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder (force majeure)

Ved aflysning tilbydes kunden:

  • En erstatningsrejse af tilsvarende eller højere kvalitet uden merpris, eller

  • En billigere erstatningsrejse med tilbagebetaling af prisforskel, eller

  • Fuld tilbagebetaling af det indbetalte beløb

Ved væsentlige ændringer i rejsen (fx ændret rejsemål, indkvartering eller transporttider) har kunden ret til at hæve købet uden gebyr.


7. Kundens pligter

  • Kunden skal have gyldigt pas, visum og øvrige nødvendige rejsedokumenter.

  • Kunden skal møde rettidigt på anviste opsamlingssteder/indkvartering.

  • Kunden skal overholde gældende regler og anvisninger fra arrangørens personale og underleverandører (fx hoteller, busselskaber, skiudlejning).

  • Manglende overholdelse kan medføre bortvisning uden refusion.


8. Forsikring

Det er kundens eget ansvar at have tilstrækkelig forsikringsdækning.
Arrangøren anbefaler kraftigt, at kunden tegner:

  • Afbestillingsforsikring– fx gennem Gouda Rejseforsikring

  • Rejseforsikring(dækker ulykke, hjemtransport, hospitalsophold mv.) – fx gennem Gouda Rejseforsikring

Arrangøren kan ikke holdes ansvarlig for sygdom, ulykke, skader eller tab, som kunne have været dækket af en forsikring.


9. Rejsesygesikring

Danske statsborgere er på rejser i Norden dækket af den nordiske aftale, som giver ret til behandling ved fremvisning af det gule sundhedskort.
Det blå EU-sygesikringskort bør medbringes til rejser i øvrige EU-/EØS-lande.


10. Mangler og reklamation

Hvis kunden oplever mangler under rejsen, skal dette straks meddeles arrangøren eller dennes repræsentant på stedet, så fejlen kan afhjælpes.

Hvis manglen ikke afhjælpes tilfredsstillende, kan kunden efter hjemkomst klage skriftligt til arrangøren senest 30 dage efter rejsens afslutning.


11. Arrangørens ansvar

Arrangøren er ansvarlig for korrekt levering af de aftalte ydelser.
Arrangøren hæfter dog ikke for:

  • Force majeure-forhold (vejrlig, naturkatastrofer, strejker mv.)

  • Tredjemands handlinger uden for arrangørens kontrol

  • Skader, sygdom eller personulykker – herunder i forbindelse med skiløb eller andre aktiviteter – da dette er kundens eget ansvar og dækkes af kundens rejseforsikring

Eventuel økonomisk erstatning kan aldrig overstige rejsens pris.


12. Værneting og lovvalg

Alle tvister afgøres efter dansk ret.
Værneting er Københavns Byret.

Kunden kan også indbringe sagen for Pakkerejse-Ankenævnet(www.pakkerejseankenaevnet.dk).

📌 Sidst opdateret: 17. september 2025